.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط رأی‌ دادن در دور دوم انتخابات مجلس

كارگزاران: بر اساس قانون انتخابات در حوزه‌هایی كه انتخابات مجلس به دور دوم كشیده شده است فقط افرادی مجاز به رأی دادن هستند كه در مرحله نخست نیز در همان حوزه‌ها رأی داده باشند.

در همین حال فردی كه در دوره نخست انتخابات مجلس رأی نداده است می‌تواند در دور دوم رأی‌گیری در هر حوزه انتخابیه رأی خود را به صندوق بیندازد. به گزارش ایسنا، مطابق اعلام دست‌اندركاران اجرایی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 18 هزار و 295 شعبه اخذ رأی برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه‌های باقیمانده در نظر گرفته شده است.

تبلیغات نامزدها در مرحله دوم، همان قانون مرحله نخست انتخابات مجلس هشتم است و طبق این قانون، نصب پوستر فقط در ستادهای انتخاباتی نامزدها مجاز و در دیگر نقاط ممنوع است. مطابق قانون انتخابات، ملاك سن رأی‌دهندگان، روز ششم اردیبهشت 87 است و كسانی كه تا این روز، 18 سالشان تمام شود، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شركت كنند. رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت كشور گفت: با توجه به ابطال آرای نفر دوم منتخب حوزه انتخابیه زابل و زهك از سوی شورای نگهبان، انتخابات در این حوزه نیز به دور دوم كشیده شد و تعداد حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم از 53 به 54 حوزه افزایش یافت.

محمدحسین موسی‌پور گفت با توجه به ابطال آرای منتخب دوم زابل و زهك از سوی شورای نگهبان تعداد نمایندگانی كه در مرحله دوم به مجلس راه خواهند یافت از 81 نفر به 82 نفر افزایش یافت. موسی‌پور خاطرنشان كرد: از بامداد روز پنجشنبه ستادهای انتخاباتی همه نامزدهایی كه انتخابات در حوزه‌های آنان به مرحله دوم كشیده شده بود فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز كردند. رئیس ستاد مركزی بازرسی انتخابات كشور تاكید كرد: فعالیت تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی، روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری ممنوع خواهد بود و از ساعت 8 صبح روز ششم اردیبهشت‌ماه كار رای‌گیری در حدود 18 هزار و 300 شعبه اخذ رای در سراسر كشور آغاز می‌شود. موسی‌پور تاكید كرد كه مرحله دوم انتخابات در 21 استان و 54 حوزه انتخابیه و در 100 شهر برگزار می‌شود و 164 نفر برای كسب 82 كرسی نمایندگی با هم به رقابت می‌پردازند. از سوی دیگر عباسعلی كدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه از تایید صحت انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ در 20 حوزه دیگر خبر داد.

وی اظهار داشت:‌ در جلسه اخیر شورای نگهبان، انتخابات 17حوزه دیگر مطرح و صحت آنها از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت كه اسامی ‌آنها به این شرح است: لامرد و مهر، اندیمشك، بروجن، گناباد، خواف و رشتخوار، ملكان، اسلام‌آباد غرب و دالاهو، لنجان، نطنز و قمصر، تربت‌جام و تایباد، فیروزآباد، قیر، كارزین و فراشبند، سروستان، كوآر و كربال، ممسنی، مریوان و سروآباد، مسجدسلیمان،‌ لالی و هفتگل، ایلام،‌ ایوان،‌ مهران،‌ شیروان،‌ چرداول، پس از ابطال كل آرای هفت صندوق، صحت انتخاباتش تایید شد. بم پس از ابطال تعدادی از صندوق‌ها، صحت انتخاباتش مورد تایید قرار گرفت. سخنگوی شورای نگهبان همچنین از تایید صحت انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ در دو حوزه‌ دیگر خبر داد و گفت:‌ در جلسه اخیر شورای نگهبان، انتخابات حوزه‌های خرم‌آباد و پلدختر نیز مطرح و صحت آنها مورد تایید قرار گرفت. وی تایید صحت انتخابات حوزه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب از سوی شورای نگهبان را نیز اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.